בדיקת כדאיות והדרכת יזמים

כשהסטטיסטיקה מראה שמעל 90% מהמיזמים נכשלים, צריך לשאול למה.

פשוט, יש המון סיבות, ואין בעיה למנות אותן, אבל מה שחשוב הוא שאנחנו ממשיכים לנסות. וגם לזה יש מספיק סיבות, וביניהן העובדה שאם נצליח – ייתכן שנצליח בענק כמו ששום עסק לא יוכל לעשות עבורנו. וגם, כי אנחנו רוצים להביא משהו, שישנה משהו, בעולם.

בסופו של דבר אנחנו רואים מאות אלפי מיזמים חדשים בכל שנה. מאחורי חלק גדול מהם עומדים אנשים אינטילגנטיים,מוכשרים, ולא שונים בהרבה, כך נראה, מאותם שעשו אקזיט והצליחו ביג טיים, מה שנקרא. וככאלה, הם מתקשים להיפרד מהתחושה שהרעיון שלהם (אחרי שכמובן הוכיחו שיש צורך כזה, והשתכנעו שאם יש צורך – יהיה מי שיקנה, וזה מספיק) הולך לעשות שינוי (וזה במקרה הקל), ושהם רק צריכים לא לעשות טעויות והכל ירוץ, ושהם כבר ישבו עמוק לתוך הלילה וחשבו על מאות תרחישים ותכונות שיעשו את המוצר שלהם טוב יותר, ידידותי יותר, וכו'.

ובכן, זה לא ככה, לצערנו. צורך כשלעצמו לא מבטיח הצדקה כלכלית למיזם, וגם כשאנחנו (אינטילגנטיים ככל שנהיה) בטוחים שחשבנו על הדברים כמו שצריך, והתייעצנו עם חברים שמבינים, וקראנו הרבה – ויישמנו כמו שצריך (לדעתנו) את התכנון – גם אז, זה לא מספיק.

יש המון פרמטרים שצריך לקחת בחשבון לפני שיוצאים לדרך ומוציאים עשרות אלפי שקלים במקרה הטוב – על משהו שאין לו סיכוי, ושאפשר להצביע על זה בפגישה אחת, בפשטות.

זה מה שאנחנו עושים בפגישת יעוץ, או "פגישת פיצוח": 1. שמים על השולחן את הדעה האמיתית שלנו על הפוטנציאל של המיזם (דעה מנומקת היטב). 2. מסבירים בכל מקרה מה השלבים ליציאה לדרך, איך עושים מה, כמה זה יכול לעלות, על מה לא לשלם, למי לפנות ומה נדרש. 3. מנסים לפצח את הרעיון ולייצר ממנו משהו עם בשורה אמיתית, כזה שיכול לעשות שינוי, וגם להגדיל את הסיכוי שאנשים (משקיעים או משתמשים) באמת יתעניינו במיזם שלכם.

למידע נוסף, פשוט דברו איתנו.

 

מה עוד אנחנו עושים>

Comments are closed.