מגזין אחר

התוכן במגזין מוגש ע"י קיוון אחר. כפי שתקראו הוא לא משדל ולא מבטיח כוח שיווקי על-טבעי. אם יופיע קישור מסחרי - זה יהיה פשוט וגלוי (לא דוחפים כאן).

נושאים (בעול):

אין שירותים כאלה 
במקום אחר:

shape1_edited_edited_edited.png

ליווי מנהלים, טאלנטים, אנשי שיווק ועסקים

ייעוץ למנהלים, מנכ"לים וסמנכ"לים - קיוון אחר
פיצוח עסקי ויזמי - קיוון אחר

פיצוח מיזמים, יוזמות עסקיות או קמפיינים

הרצאות וסדנאות
שמעיפות לכולם את הראש

הרצאות וסדנאות חווייתיות בשיווק ואסטרטגיה ומכירות - קיוון אחר

בידול ותקשורת בעידן דיגיטלי, שפת לקוח ומשברים

בידול, מיצוב ואסטרטגיה מעולם אחר
  • מגזין אחר

לפצח את הרעיון היזמי או העסקי שלנו, ולבנות עליו תכנית שיווקית ועסקית. צפו בוידאו.

פיצוח הוא הדבר שכל סטארטאפ, עסק או ארגון צריך "להושיב" לפני שהוא מתחיל את הפעילות שלו, בין אם זו ההקמה או פעילות שיווקית חדשה. ההרצאה הזו, שהועברה ע"י ירון אחר במרכז היזמים של מיקרוסופט - מסבירה מה זה פיצוח ולמה הוא כל כך קריטי , במיוחד בעידן הזה.


פיצוח הוא מונח המתאר פעולה של ביקוע קליפה, או הסרת לוט, חשיפת משהו שנמצא עמוק פנימה, בליבה של האובייקט שאותו מבקשים לפצח. עם השנים המילה הפכה מזוהה גם עם פיענוח (חידות, משהו לא מוסבר או לא ברור, או קוד). בעולם העסקי או השיווקי משתמשים בה גם כשמבקשים להגדיר קונספט שאיתו העסק, הפירמה, המותג או אפילו הקמפיין - יהיו מזוהים, וגם יפעלו לפי המתווה שלו. דיזל, לדוגמה - העמידו קונספט תחת התפיסה, כפי שהגדירו אותה בקצרה - "Be Stupid". העולם מלא באנשים חכמים, אבל אנחנו בעד טיפשות, כדרך לחיים שבהם לא מתחרטים, הם הסבירו. לחכמים יש שכל, אבל לטיפשים יש תעוזה. בלי מחשבות טיפשיות לא היו מחשבות כלל. תודו שיש בזה משהו. אנחנו הרי לא שקולים ומאוזנים במשך כל שעות היום (שלא לומר - אולי אפילו לא רוב שעות היום). לחכמים יש תכניות, מספרים לנו דיזל, אבל לטיפשים יש את הסיפורים.




הקונספט הזה הנחה אותם בסדרה יצירתית של המודעות והמסרים שליוו את הקמפיין, ושמרו על קו מאד ברור, שאפשר אמנם לא להסכים איתו או להתווכח עד כמה זה תורם להנעת לקוחות שלא קנו דיזל קודם - לקנות עכשיו, אבל העקביות, והעובדה שהקו הברור של הקמפיין נגזר מקונספט מרכזי ולא משהו מעורפל - שווים לא מעט.

למה? כי אם תשאלו עשרים מנהלי שיווק אקראיים - תמצאו שלפחות חלק מהם יסכימו להודות שהם לפעמים לא עומדים בקצב של הטרנדים שרצים סביבם וחוששים להישאר מאחור או להיתפס כמי שאינו "בעניינים", אינו מחדש או נשאר מאחור - ואז הם מנסים מה שעולה על המסוע, מה שמתגלגל אליהם, אבל באיזשהו מקום מבינים שאולי אין כאן דרך ברורה, והם מקווים ש"משהו בסוף יפגע".

ואם תסתכלו על מותגים גדולים - תוכלו אולי להתווכח על העובדה שהקונספט שלהם היה הדבר הראשון שגרם לכם לקנות מהם - אבל לא תוכלו להתווכח על כך שנראה היה שהיתה להם דרך.

כמו שלא תעריכו פוליטיקאי בלי מצע (וסגנון, אם כי לפעמים אנחנו מסתפקים בסגנון בלבד, דמיינו אימוג'י תמה) או מישהו שאין לו שאיפות בחיים, שהוא מזגזג, חסר עמוד שדרה, חסר כיוון, הבנתם את הקו - כך אין סיבה שתעריכו מותג שאין לו תפיסה משלו (רצוי כזו שתתחברו אליה, אבל כאמור תעריכו אותו לפחות על זה שיש לו דרך מוגדרת).

פיצוח הוא מגרש המשחקים שלי. בניתי מתודולוגיה (מילה גבוהה) שניסיתי אותה על אינספור לקוחות, אנשי עסקים, ארגונים וסטודנטים - שביקשו להבין את הלוגיקה או לחוות ב-LIVE איך אני מחבר את רקע של העסק, את היכולות של הדמויות המרכזיות, או הטכנולוגיה, את המאשבים, הקהל והעדפותיו, הסביבה והמטרות - ורוקח מזה קונספט שאפשר לרוץ איתו. וכשאתה רץ עם משהו שאומר משהו עקבי לקהל שנחשף, בכל פעם במקום אחר, למסרים שלך - אתה במידה רבה של וודאות מגדיל את הסבירות שיזכרו אותך, ויזכרו מה שרצית שיזכרו. אם תפיץ את המסרים שלך בכל פעם בצורה שונה - למה שיזהו בך קו?

הקונספט מקבל גם צורה גרפית, אבל לא רק. צריכה להיות כאן אמירה שבסופו של דבר הצרכן יוכל לנמק לעצמו ולאחרים למה הוא מרגיש נוח עם מה שיש לכם להציע, ועם מה שאתם מזוהים איתו. לא בהכרח מכור אליכם, אבל תמיד עדיף שתהיה לו סיבה טובה לבחור בכם.


אם אתם מרגישים שאתם לא בטוחים שהביזנס שלכם (או אפילו המותג האישי שלכם) - ממוצב בצורה שניתן לפעול ממנה ולייצר הרגל ונוכחות שהקהל יזכור ויגיב אליה - בואו לספר לי על זה.

בינתיים - הנה תקציר מהרצאה שהעברתי במרכז היזמות של מיקרוסופט שבה הסברתי קצת על מה זה פיצוח, איך מגיעים אליו ואיך בונים על גבו אסטרטגיית מוצר ואסטרטגיה שיווקית קדימה.


תנו סיבוב.